.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بازديد استاندارگلستان ازمعدن و کارخانه يد

مديرعامل شرکت کانسار خزر دربازديد استاندار گلستان از معدن و نخستين کارخانه يد کشور در شمال آق قلا گفت: براي احداث اين کارخانه با ظرفيت توليد اسمي سالانه 65تن يد 12با خلوص بيش از 5/99درصد بالغ بر 52ميليارد سرمايه گذاري انجام شده است.

مهندس "ناعمي" عصر روز گذشته در جريان اين بازديد که مديران کل محيط زيست ، منابع طبيعي و صنايع و معادن نيز استاندار گلستان را همراهي مي کردند،اضافه کرد: با بهره برداري از اين کارخانه ارزش افزوده اي بيش از 20هزار دلار ايجاد شده است.
براساس اعلام روز يکشنبه فرمانداري آق قلا، مدير عامل شرکت کانسار خزر اضافه کرد: با راه‌اندازي اين کارخانه ايران به جمع 9 کشور توليدکننده يد در جهان پيوسته است.
مهندس ناعمي اظهارداشت: هم اکنون توليد يد جهان در انحصار کشورهاي روسيه ، چين ، ژاپن ، اندونزي ، شيلي ، آمريکا ، ترکمنستان و آذربايجان قرار دارد.
ماده معدني يد براي نخستين بار در ايران در 27 کيلومتري شمال شهرستان آق قلا از اعماق 1200 متري زمين، استخراج شده و هم اکنون، بهره برداري از اين محصول در قالب شرکت کانسار خزر در استان گلستان در حال انجام است.
در جوار اين معدن، کارخانه فرآوري ساخته شده که اين ماده را براي مصارف مختلف از جمله پزشکي و داروسازي و صنايع پتروشيمي فرآوري مي کند.
بمنظور افزايش ظرفيت اين کارخانه از 65 به 130 تن،‌ طرح توسعه معدن و کارخانه فراوري در دست بررسي است و با حضور استاندار گلستان و مديران استاني مشکلات موجود جهت طرح توسعه معدن و کارخانه فراوري مورد بررسي قرار گرفت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.063 seconds.